Duurzame infrastructuurWereldwijde connectiviteitISO gecertificeerdDatacenter van enterprise niveau

FAQ'S

Antwoord op de meest gestelde vragen kunt u hier vinden.

.

ALGEMEEN Toon faq's
SECURITY Toon faq's
CLOUD Toon faq's
TELECOM Toon faq's
Hoe kan ik webmail openen?
Als klant van Grip op IT maakt u gebruik van Microsoft 365. Webmail is hierbij te openen door naar https://outlook.office.com te gaan en daar met uw e-mailadres en wachtwoord in te loggen.
Wat voor soorten IT security zijn er?

Verschillende soorten IT security

IT security is niet één vorm van beveiliging, maar bestaat uit diverse soorten. Grofweg zijn er vier onderdelen die onder IT cybersecurity vallen, dat zijn deze: netwerkbeveiliging, cyberbeveiliging, de beveiliging van apparaten en de beveiliging van clouddiensten. Bij netwerkbeveiliging draait het om de beveiliging van een bedrijfsnetwerk (zowel hardware als software) en bij cybersecurity gaat het om de bescherming tegen onzekerheden vanuit het internet. Bij de beveiliging van apparaten kunt u denken aan data die beveiligd wordt als dit binnenkomt op een apparaat en het beveiligen van clouddiensten die in het teken staan van veilig online werken.
Wat is de toegevoegde waarde van ISO 27001-certificering?

U doet er alles aan om informatielekken te voorkomen

U kunt pas zeggen dat u er alles aan heeft gedaan om een informatielek te voorkomen als u een ISO 27001 certificering heeft. De reden? Omdat u zich met ISO 27001 verdiept in informatiebeveiliging. Het kost tijd (en een investering) om aan deze norm te voldoen, maar het risico op informatielekken vermindert aanzienlijk. Wilt u ICT uitbesteden aan een ICT beheerder? Check dan of deze ook een ISO 27001 certificering heeft.

Het straalt vertrouwen uit

Heeft uw bedrijf een ISO-27001 certificering? Dan straalt dit vertrouwen uit. Dit geldt ook als u uw ICT uitbesteedt aan een professioneel ICT-bedrijf. Is er sprake van zo’n certificering, dan kunt u werknemers geruststellen met de mededeling dat er voldoende kennis is over informatiebeveiliging. Een ISO 27001 is niet zomaar te behalen, dit vergt enige inspanning. Veel zakenpartners en andere bedrijven weten dit ook, waardoor u betrouwbaar overkomt en vertrouwen uitstraalt.

Jaar in, jaar uit veilig

Dat het bijhouden van kennis zeer belangrijk is, blijkt wel uit de jaarlijkse terugkoppeling van de ISO 27001 certificering. Bedrijven die deze certificering hebben worden ieder jaar opnieuw gecertificeerd, zodat de veiligheid wordt gewaarborgd. Naast dat het goed is voor de waarborging, tilt dit de informatiebeveiliging ook ieder jaar naar een steeds hoger niveau.
Wat is het verschil tussen ‘informatiebeveiliging’ en ‘cybersecurity’?

Informatiebeveiliging

Deze vorm van beveiliging staat in het teken van het beschermen van beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid (BIV) van informatiesystemen. Daarnaast is er bij informatiebeveiliging ook sprake van het beveiligen van informatie die niet digitaal is. Dit is meteen het grootste verschil met cybersecurity. Daar is namelijk wél sprake van digitale beveiliging. Allebei beschermen ze dus data, maar wel verschillende soorten data.

Cybersecurity

Als we het over cybersecurity hebben, hebben we het vooral over technologie. Niet-digitale zaken zijn hier dus niet aan de orde. Een ICT-bedrijf dat beschermt tegen cybersecurity houdt zich voornamelijk bezig met het beveiligen en optimaliseren van digitale situaties. Hierbij kunt u denken aan het beveiligen van data, laptops en computers, telefoons, systemen, API-koppelingen en meer.
Wat zijn de grootste cyberbedreigingen?

Phishing

Een steeds populairdere vorm van een cyberbedreiging (en daarmee ook één van de grootste) is phishing. De kans is groot dat u hier zelf ook wel eens mee te maken heeft gehad, met uw persoonlijke mail of werkmail. Phishing wordt op grote schaal door cybercriminelen gebruikt. Ze proberen onder andere toegang te krijgen tot e-mailaccounts, informatie over creditcards, persoonsgegevens, bankaccounts en bedrijfssystemen.

Diefstal van intellectueel eigendom

Deze cyberbedreiging heeft te maken met intellectual property (IP). Misschien heeft u het zelf niet door, maar het IP van uw bedrijf kan voor cybercriminelen zeer waardevol zijn. Wanneer cybercriminelen inzicht willen in uw manier van werken of uw geheime succesfactoren willen ontrafelen, wordt er gebruik gemaakt van cyberspionage. Heeft u geen ICT-beheerder die uw intellectueel eigendom veilig houdt? Dan loopt uw bedrijf risico.

Ransomware, malware en cryptoware

Hoewel er nog talloze cyberbedreigingen zijn behoort deze net als de bovenste twee als één van de grootste. Waarom? Omdat er (helaas) vaak gebruik van wordt gemaakt. Malware is een verzamelnaam waar ook ransomware en cryptoware onder vallen. Ransomware blokkeert bestanden tot er losgeld wordt betaald en cryptoware kan computerbestanden en bestanden op harde schijven versleutelen. Wat is het verschil tussen ‘informatiebeveiliging’
Wat is een cyberrisico?

De betekenis van een cyberrisico

In de meeste gevallen hebben we het bij een cyberrisico over financiële schade die een bedrijf oploopt. Dit houdt in dat computers en ICT-systemen geen materiële schade hebben opgelopen, maar juist schade hebben opgelopen door een digitale cyberaanval. We hebben het hier dus niet over een schade die ontstaat door bijvoorbeeld een brand of water. In de meeste gevallen gaat de financiële schade over het herstellen van systemen en klantenbestanden.

Zo loopt u minder risico op een cyberaanval

U wilt een cyberaanval voor zijn, begrijpelijk. Hoewel een cyberaanval soms onverwachts tevoorschijn komt en in een klein hoekje zit, is het wel mogelijk om minder risico te lopen. Het belangrijkst is om in kaart te brengen hoe weerbaar u bent voor een eventuele cyberaanval. Doet u op dit moment niks aan cybersecurity? Dan is het belangrijk om hier zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan. U kunt dit het best uitbesteden aan een professional, zodat u uw weerbaarheid zo goed mogelijk kunt verbeteren.
Wat is een cyberaanval?

De betekenis van een cyberaanval

Opzettelijk inbreken in uw systeem met kwaadaardige bedoelingen, dat is een cyberaanval. Dit kan door een persoon worden gedaan, maar ook door een organisatie. Iemand die een cyberaanval uitvoert wordt vaak een hacker of cybercrimineel genoemd. Een cybercrimineel heeft altijd interesse in computerinformatiesystemen, computernetwerken, infrastructuren of persoonlijke computerapparatuur. Als u geen bescherming voor een cyberaanval heeft, kan zo’n aanval zeer schadelijk zijn.

Waarom bestaan cyberaanvallen?

De laatste jaren nemen cyberaanvallen steeds meer toe en hackers proberen vaker te profiteren van kwetsbare systemen. Vaak gaat dit om zakelijke systemen waar cybercriminelen denken dat er wat te halen valt. Dit kunnen waardevolle gegevens zijn, maar het kan ook om geld gaan. Laat vooral een security scan uitvoeren door een ICT-bedrijf.
Wat zijn voorbeelden van cyberdreigingen?

Een voorbeeld van malware

Malware is niet één cyberbedreiging, maar kan verschillende vormen hebben. Een heftige vorm van malware is ransomware. In de praktijk gaat ransomware om het betalen van losgeld om een toegang weer vrij te krijgen. Deze vorm van malware vergrendelt toegang tot uw systeem of bepaalde bestanden, zodat u er zelf niet meer bij kunt. De hacker of cybercrimineel eist geld voordat hij de bestanden weer vrijgeeft. Heeft u te maken met ransomware of heeft u hier een vermoeden van? Dan moet u zo snel mogelijk cybersecurity inschakelen.

Een voorbeeld van phishing

Een veelvoorkomende vorm van phishing die tegenwoordig veel wordt gebruikt is phishing (nepmail). Om een even een voorbeeld te geven: u krijgt een mail van een bekende winkelketen dat u 100.000 euro aan prijzengeld heeft gewonnen. De mail is zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt en moeilijk te onderscheiden van origineel. In deze mail leidt alles maar naar één ding: een link waar u op moet klikken om uw prijzengeld te claimen. Hoewel er soms echt wel verschil is te zien met een mail van het originele bedrijf, trappen er regelmatig mensen in het verhaal van een phishing mail.
Wat zijn IT maatregelen?

Creëer bewustwording

De medewerkers in het bedrijf moeten beseffen  dat IT beveiliging een belangrijk onderdeel is. Medewerkers kunnen over verschillende manier bewust gemaakt worden van de gevaren. Nieuwe software implementeren? Vraag dan of de software leverancier een training wil geven aan de medewerkers in het bedrijf over het systeem en de it beveiliging. Doordat een gekwalificeerd persoon de training geeft, wordt dit thema serieuzer in acht genomen.

Normen en protocollen

Naast die regels die gelden voor het bedrijf en de software leverancier zijn er ook een aantal internationale, nationale en regionale wetten die in acht moeten worden genomen. Dit zijn wetten waar geen enkel bedrijf omheen kan omdat dit juridisch is vastgelegd. Denk dan bijvoorbeeld aan de AVG wet. De Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze wet maakt onderscheidt in drie diverse niveau's als het gaat om IT beveiliging. De niveau's zijn onderverdeeld in drie segmenten:
  • Basis
  • Gemiddeld
  • Hoog
Bij elk niveau horen een aantal regels die in acht genomen worden voor het behandelen en bewaren van persoonlijke gegevens. Hierdoor kunnen boetes en datalekken worden voorkomen. Daarnaast  zijn er nog een aantal normen die niet wettelijk verplicht zijn maar die wel bijdragen aan een betere IT beveiliging. Denk dan aan de ISO normen. In de ISO 27001 gaat het voornamelijk om informatiebeveiliging. Denk dan aan het maken van regelmatige back ups en de controle hiervan. Een back up is altijd een handige maatregel om in acht te nemen. Het beste is om één keer per dag een back up te maken en deze op te slaan.  
Wat zijn IT risico’s?

De IT systemen

De IT systemen zelf vormen het grootste falen van IT-systemen en IT risico's. Dit komt door het slechte functioneren van software, hardware of vanwege inconsistente gegevens. Dit komt door slecht ICT-beheer. Gelukkig is er bij Grip Op IT altijd een specialist die het beheren tot in de puntjes onder de knie heeft. Het is een absolute must om 24/7 on te zijn. Het is noodzakelijk om ervoor te waken dat een crash van een server of een niet te missen softwareprogramma de bedrijfsactiviteiten stillegt.

Cybercriminelen

Veelvoorkomende internet piraten kunnen een risico vormen. Denk dan aan alle activiteiten van cybercriminelen die gegevens van het bedrijf of een identiteit willen stelen. Het is belangrijk om een goede it beveiliging te hebben zodat cybercriminelen geen kans maken.

Jijzelf en de medewerkers

Via gebruikers is de makkelijkste weg voor cybercriminelen om zelfs de meest krachtigste cybersecurity oplossingen te doorbreken. Maak de medewerkers er van bewust dat er altijd IT-risico's zijn en dat ze bewust bezig zijn met het veilig houden van de digitale werkplek. Ga zorgvuldig om met inloggegevens en wachtwoorden en let op verdachte webpagina's en phising mails.
Welke soorten IT-security bestaan er?

4 soorten IT-security

De 4 meest bekende vormen van IT beveiliging zijn:

1. Netwerkbeveiliging:

Ook wel network security genoemd. Netwerkbeveiliging zorgt voor de beveiliging van het bedrijfsnetwerk. Dit gaat over zowel de software als de hardware. Een IT-specialist is verantwoordelijk voor het veilig houden van het bedrijfsnetwerk. Een netwerkbeheerder is altijd op zoek naar zwakheden in de IT-beveiliging. Op het moment dat er een dreiging ontstaat kan de IT-specialist direct actie ondernemen. Op deze manier wordt het netwerk maximaal beschermd tegen mogelijke cybercriminelen of aanvallen.

2. Cyberbeveiliging: 

Door middel van cyberbeveiliging is het mogelijk om een bedrijf te beschermen tegen de gevaren die de online wereld met zich meebrengt. Cyberbeveilig omtrent alles wat het verzonden en ontvangen wordt door middel van het internet. Cyberbeveiliging lijkt sterk op netwerkbeveiliging. Een voorbeeld hiervan is de beveiliging van het WiFi-netwerk met een firewall. Hierdoor kan informatie uit applicaties niet worden verspreid over een heel netwerk. Daarnaast is het SSL certificaat voor websites ook een extra beveiliging. Hierdoor zijn gegevens die je invoert op een website versleuteld.

3. Veiligheid in de cloud:

Er is nogal een opmars op te merken als het gaat om werken in de cloud. Het is daarom van belang dat ook hier de beveiliging op orde is. Hier gaat het voornamelijk dat de gebruikers van de cloud hier zorgvuldig mee omgaan. Denk dan aan de inloggegevens, wachtwoorden en dat er geen gevaarlijke bestanden gedeeld worden. Zorg ervoor dat er een toegangscontrole plaatsvind alvorens de medewerkers in kunnen loggen. 4. Beveiliging van apparaten Dit wordt ook wel de end-point security genoemd. Deze maatregelen zorgen ervoor dat wanneer er data binnenkomt en verzonden worden vanaf devices deze direct beveiligd zijn. Met devices bedoelen we:
  • Laptops, notebooks, chromebook;
  • PC's en computers
  • Tablets en smartphones
  • POS-systemen
Waarom werken in de cloud?

Zeer geschikt voor (online) samenwerken

Sinds de coronacrisis is online werken meer dan normaal en in de toekomst niet meer weg te denken. Sinds deze periode wordt er ook steeds meer gebruik gemaakt van werken in de cloud. Ideaal als werknemers documenten onderling met elkaar willen delen en dit probleemloos willen doen. Alles op één plek en voor iedereen eenvoudig te bereiken. Geen bijlagen meer heen en weer sturen of verloren documenten, maar alles voor iedere werknemer centraal te bereiken.

Waarom bedrijven in de cloud werken

Werken in de cloud (ook wel cloud computing genoemd) zorgt er dus voor dat iedereen op elk moment toegang heeft tot servers, applicaties, data’s en online werkplekken. Dit wordt allemaal goed beveiligt door IT-specialisten. Zowel kleine als grotere bedrijven maken steeds vaker de keuze om over te stappen naar een cloud werkplek. Waarom? Onder andere omdat er geen investering nodig is voor een licentie, het de samenwerking bevordert, productiviteit van werknemers stimuleert en omdat het veilig is.
Wat zijn de voordelen van de cloud?

Altijd en overal veilig werken

Wie overweegt om te werken in de cloud wil natuurlijk weten wat de voordelen zijn. Deze online werkwijze biedt meerdere voordelen, maar één van de belangrijkste is toch wel dat werknemers te allen tijde veilig kunnen werken. Of dit nu op kantoor, thuis of in een koffietent is: ze kunnen altijd aan het werk en makkelijk bij bestanden.

Eenvoudig opschalen

Vooral een voordeel voor werkgevers: met een cloud werkplek investeert u in een digitale werkplek die eenvoudig op te schalen is. Verwacht u de komende jaren een flinke groei, maar heeft u nu nog niet zo veel opslagcapaciteit nodig? Dan bent u vrij om nu voor een kleiner pakket te kiezen en deze later uit te breiden. Geen onnodige hoge investeringen in software of hardware die wellicht (nog) niet optimaal benut wordt.

Geen zorgen om onderhoud

Voor veel werkgevers is het een voordeel om onderhoud uit handen te geven, omdat dit soms ingewikkeld is en veel tijd kost. Het voordeel van de cloud is dat het weinig tot geen onderhoud nodig heeft. Online software wordt namelijk automatisch bijgewerkt. Meer tijd voor (andere) belangrijke zaken en geen tijd kwijt aan ingewikkelde onderhoud.
Wat is werken in de cloud?

Dit betekent werken in de cloud

Werken in de cloud betekent dat u bestanden niet op hardware opslaat, maar in een online omgeving. Programma’s en bestanden kunt u altijd bereiken, of u nu thuis aan het werk bent of op kantoor. Vooral de afgelopen jaren is werken in de cloud erg populair geworden, mede door de coronacrisis waarbij thuiswerken de norm werd.

De voordelen van werken in de cloud

Eén van de grote voordelen van werken in de cloud is dat u geld bespaart. Als u ervoor kiest om in de cloud te werken, is investeren in onderhoud van eigen servers, software of hardware niet meer nodig. In plaats daarvan huurt u tegen een lager bedrag de servercapaciteit die u nodig heeft. Hoeveel dit kost, is afhankelijk van hoeveel capaciteit u nodig heeft. Een ander groot voordeel (vooral in deze tijd) is dat u eenvoudig online en thuis kunt samenwerken met anderen.

De nadelen van werken in de cloud

In de cloud werken is ideaal, maar er zijn wel een aantal dingen waar u rekening mee moet houden. Eén groot nadeel: als u geen of een slechte internetverbinding heeft, is het lastig om goed in de cloud te werken. De cloud draait namelijk volledig om online werken en bestanden opslaan. Een ander nadeel is dat er een storing kan ontstaan bij de cloudleverancier. Als het om een technisch probleem gaat, moet u dit aangeven bij de leverancier. Is Grip op IT uw cloudleverancier? Dan wordt er alles aan gedaan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen, zodat u snel weer aan het werk kunt.
Wat zijn cloud applicaties?

Dit zijn bekende cloud applicaties

Als u van werken in de cloud heeft gehoord, heeft u waarschijnlijk ook wel eens gehoord van cloud applicaties. Welke u kunt gebruiken? Dat ligt eraan welke software u gaat gebruiken (die vervolgens weer met applicaties werken). Bekende cloud applicaties die u wellicht wel eens voorbij heeft zien komen zijn Microsoft Azure en Google Cloud. Uiteraard zijn er nog veel meer applicaties en verschilt het per bedrijf welke het best past.

Microsoft Azure, Google Cloud en meer…

Microsoft Azure en Google Cloud zijn twee bekende cloud applicaties (ook wel cloud computing service genoemd). Microsoft Azure draait op Microsoft en u kunt er van alles mee. Van online werken met Microsoft Teams tot Artificial intelligence. Dan is er Google Cloud. Werkt - zoals verwacht – met allerlei Google services, zoals G Suite (Google Workspace). Ook hier zijn weer handige applicaties voor waardoor u efficiënt kunt werken.
Wat is opslag in de cloud?

Hier worden uw bestanden opgeslagen

Letterlijk betekent opslag in de cloud ‘online opslag’. Al uw opgeslagen bestanden bevinden zich online en veilig in de cloud, een plek waar u altijd bij kunt. Een cloudopslagsysteem werkt met een dataserver die is verbonden met internet. U verzendt (onbewust) bestanden naar een dataserver waar bestanden uiteindelijk worden opgeslagen. Klinkt ingewikkelder dan dat het is, voor uzelf is het niets anders dan gewoon een bestand opslaan (maar dan in de cloud).

Opslagcapaciteit

De opslagcapaciteit in de cloud verschilt per aanbieder. U heeft al een digitale werkplek vanaf een paar gigabyte, maar ook met honderden gigabytes of zelfs 1 terabyte is niet onmogelijk. Hoeveel u nodig heeft, is helemaal afhankelijk van uw werkzaamheden. Ook ligt het eraan hoeveel mensen er gebruik gaan maken van de cloud. Bij Grip op IT kunt u kiezen uit:
  • 50GB opslag en per gebruiker 5GB persoonlijke opslag per gebruiker (basic).
  • 100GB opslag en per gebruiker 5GB persoonlijke opslag per gebruiker (standaard).
  • 250GB opslag en per gebruiker 5GB persoonlijke opslag per gebruiker (premium).
Waarom opslaan in de cloud?

Flexibel

Als u bestanden, documenten, afbeeldingen of video’s opslaat in de cloud kunt u er altijd bij. Dit is een groot voordeel ten opzichte van het opslaan op hardware. Dit maakt u flexibel. Daarnaast is de opslagcapaciteit vaak zo groot dat u er enorm veel kunt opslaan. Geen gedoe meer met geheugenkaarten die vol zitten.

Veiligheid

Bestanden opslaan in de cloud is veilig (mits u altijd een ijzersterk wachtwoord heeft). Heeft u dit niet, dan is het automatisch minder veilig. Dit geldt niet alleen voor de cloud, maar ook voor het opslaan van bestanden op hardware. In de basis is de cloud altijd veilig, maar het is dus wel belangrijk dat u vertrouwelijke documenten beveiligt met een wachtwoord.

Aanvullende beveiliging

Vindt u vertrouwelijke bestanden opslaan in de cloud spannend en wilt u er zeker van zijn dat alles zo goed mogelijk beveiligd is? Dan kunt u ervoor kiezen om professionals in te schakelen. Grip op IT zorgt voor een optimale veilige cloud werkplek en neemt alle technische ingewikkelde zaken uit handen. Efficiënt én veilig werken doet u in een veilige cloud.
Wat is de cloud en hoe werkt het?

Dit is de cloud

De cloud is een online omgeving waarin u kunt werken (lees: mailen, software en services gebruiken en nog veel meer). Vaak is er sprake van ‘werken in de cloud’, maar ook privé kunt u hier gebruik van maken. Foto’s, video’s en andere bestanden online bewaren? Dat doet u in de cloud.

In de cloud werken? Dat gaat zo

Tegenwoordig komt (zowel bij bedrijven als privé) werken in de cloud steeds vaker voor. Hoe het werkt? Vaak is het eenvoudig. Bij het aanmaken van een account bij bepaalde software is er vaak de keuze om bestanden online op te slaan. Alles waar u aan werkt, wordt online opgeslagen zodat u er te allen tijde bij kunt (ook op andere locaties).

De voordelen

De cloud brengt veel voordelen met zich mee. U kunt er altijd bij en zit niet vast aan hardware. Aan het werk op een andere laptop? Al uw gegevens zijn er nog als u gebruik maakt van de cloud. Andere voordelen zijn dat u makkelijk online kunt samenwerken en dat gegevens altijd veilig bewaard zijn.
Welke providers zijn zakelijk?
Tegenwoordig zijn er steeds meer providers die ook zakelijk internet aanbieden. De grootste aanbieders zijn:
  • KPN zakelijk
  • Ziggo Zakelijk
  • T-Mobile zakelijk
Wat is het goedkoopste internet abonnement?
Om te achterhalen wat het goedkoopste internetabonnement van dit moment is kun je verschillende providers met elkaar te vergelijken. Gelukkig voor jou zijn er een hoop vergelijkingswebsite waar je de maandelijkse kosten eenvoudig naast elkaar kunt leggen. De maandelijkse prijs is daarnaast afhankelijk van de snelheid en het bereik van je internet. Je wil op de zaak misschien overal op kantoor een ijzersterk Wi-Fi-signaal hebben. Thuis maakt je dat wellicht wat minder uit. Op de zaak wil je niet uren wachten tot een webpagina is geladen, maar ook thuis kan traag internet veel irritaties opwekken. Hoe sneller het internet is, hoe meer je per maand betaald. Het goedkoopste internet abonnement vind je op dit moment bij YouFone.
Wat kost zakelijk internet?
De kosten voor zakelijk internet verschillen per provider. Er zijn meerdere websites waar je de gemiddelde kosten voor zakelijk internet per maand van verschillende providers kunt vergelijken. Zo kun jij voor jezelf de kosten met elkaar vergelijken. Gemiddeld kost zakelijk internet tussen de €40 en €50 per maand. Neem contact op voor meer informatie
Wat doet een telecom?
Een telecombedrijf is vaak een aanbieder van mobiele telefoons, vaste telefoons en internet. Daarnaast bestaat de telecombranche ook uit televisie, radio en dus het internet. Dus wat doet telecom eigenlijk? Telecom transporteert data zonder iets fysiek te verplaatsen. Het versturen van een brief valt hier dus niet onder. Het is communiceren over grote afstand. ‘Téle’ betekent dan ook ‘ver’ in het Latijns en ‘communicare’ staat voor ‘mededelen’. Telecom werkte voorheen met datakabels, maar op dit moment worden steeds meer communicatiemiddelen draadloos. Denk bijvoorbeeld aan draadloos internet en het bellen met een smartphone.

Nog niets wijzer?





    PROBLEMEN

    Voor alle vragen die wij hier niet hebben beantwoord kunt u direct contact met ons opnemen door het formulier links in te vullen of door contact met ons op te nemen op onderstaand nummer of e-mailadres.

    085 – 064 57 24 info@gripopit.nl ma-vr 8:30 - 17:30